Sunday, May 22, 2011

Mengapa mereka sukar bebas dari Blacklisted dan Muflis....Kenyataannya...

Salam....Alhamdulillah bertemu lagi.

Di hari minggu ni tiada apa-apa yang lebih utama melainkan melayan keluarga di rumah. Inilah masa dan saat untuk bersama bila keseluruhan masa digunakan untuk memanfaatkan orang lain. Jika tidak membawa pendekatan seperti ini, maka ramailah lagi insan yang akan lemas walaupun dan hakikatnya tempat yang mereka berada adalah terlalu cetek.

"Jika kita tidak disibukkan dengan urusan kebaikkan, nescaya kita akan disibukkan dengan urusan kebatilan." - Hassan Al-Basri
Kita lihat hari ini, begitu ramai yang sukar untuk keluar atau meloloskan diri dari masalah hutang lapuk ni. Terlalu ramai seikarang ini walaupun mereka bertungkus lumus untuk menambah pembaikan dalam hidup dan yang nyata masih ramai yang leka untuk keluar dari masalah hutang lapuk. Ini disebabkan mereka berada di tempat yang sama malah tiada disiplin adalah punca utama mereka tidak dapat membebaskan diri. Impian mereka semua dikaburi masalah silam yang menyelaputi kehidupan hari ini. Walhal, ia boleh diselesaikan dengan cara yang mudah.

TDE ISS merupakan satu-satunya yang amat-amat perihatin tentang masalah hutang lapuk ini. Memudahkan segala cara membantu mengeluarkan mereka ini dari masalah yang selalu di belenggu mereka. Menyelamatkan mereka dari terus lemas dengan masalah hutang lapuk ini. Alhamdulillah, ramai yang nampak dan telah lalui dan mendapat kemudahan ini. Ada yang telah bebas sepenuhnya dan yang masih dalam proses pembayaran.

Bukan untuk membangga diri, alahamdulillah dengan mencurahkan sedikit tenaga untuk membantu mereka ini, ternyata msalah ini tidaklah seberapa berat yang dijangkakan. Kebanyakan mereka buntu dan tiada peluang untuk keluar mengikut kemampuan yang ada. Namun masih ramai lagi yang terlalu ego hinggakan sanggup menghina sesama sendiri.

Syukur ke hadrat Illahi, matlamat dan tujuan ke arah kebajikan akhirat berjalan lancar dan Allah memudahkan cara dan urusan dengan begitu licin sekali. Matlamat akhirat adalah hentian terakhir untuk setiap nama dan maklumat yang diberikan kepada TDE ISS. Bebas di dunia dan juga di akhirat tanpa meninggalkan beban untuk waris dan generasi akan datang..Bagi mereka yang mempunyai masalah untuk menyelesaikan bayaran bulan bersama institusi kewangan, hubungi talian 017-2139758. Kami sedia membantu untuk menyelesaikannya dengan begitu mudah sekali. Insyaallah...Amin.