Thursday, January 5, 2012

Penambahbaikan 2012

Salam Sejahtera

Selamat Menyambut Tahun Baru 2012. Insyallah kami akan sentiasa membuat penambahbaikan dari semasa ke semasa untuk sesiapa sahaja yang telah memberi kepercayaan atas keyakinan  anda terhadap perkhidmatan yang kami tawarkan.

Khairat Kematian Percuma - Pengurusan Jenazah Islam

Kami menawarkan satu lagi ciri penambahbaikan dengan memberikan perkhidmatan Pengurusan Jenazah secara percuma untuk satu keluarga. Purata untuk kos pengurusan jenazah terkini ialah RM1,000.00 seorang. Namun di bandar besar jumlahnya lebih dari itu. Istimewanya kami menawarkannya dengan percuma untuk satu keluarga!
Kami cuma mengambil wang pendaftaran sebanyak RM50.00 (Ringgit Malaysia :Lima Puluh Sahaja) untuk tempoh 3 bulan pertama dan kos sebenar pendaftaran sebanyak RM120.00 (Ringgit Malaysia:Satu Ratus Dua Puluh sahaja) akan dikenakan selepas itu.

Mengapa perkhidmatan ini ditawarkan?
Kami di Tabung Dana Ehsan ISS bukan hanya memikirkan tentang keperluan umat manusia ketika hidup tetapi juga fardhu kifayah selepas kematian. Tujuan kami bukanlah untuk mengambil alih Jawatankuasa Khairat Kematian sedia ada tetapi hanya sebagai satu pelengkap & kami akan bekerjasama dengan mereka.

Apakah Urusan ini dibenarkan?
Alhamdulillah perkhidmatan ini sangat-sangat dialu-alukan oleh Pihak berkuasa Agama Islam. Panel Syarie kami diketuai oleh SS Tan Sri (Dr) Harussani Zakaria iaitu Mufti Negeri Perak. Kami juga telah mendapat sokongan dari Mufti Pulau Pinang dan seterusnya oleh Mufti-mufti Negeri-Negeri lain secara berperingkat-peringkat. Insyallah JAKIM dan Majlis Agama Islam Negeri-Negeri juga memberikan makluman positif atas usaha ini.

Oleh yang demikian kami sangat menghargai sokongan anda menyertai kami mempertingkat kualiti umat secara keseluruhannya. Kami sedang merangka satu sistem berteraskan portal islami untuk urusan umat secara interaktif sedikit masa lagi. Doa dan harapan anda adalah kekuatan kami. Insyallah kami akan melaksanakan amanah yang anda berikan dengan cemerlang setiap masa.

Terima Kasih.

Manaff Jamalludin
Coordinator Manager
TDE ISS
0137738788